Een snelstartgids over het promoten van uw website met behulp van Strawberry SEO.

Website optimalisatie bestaat uit die fases: site analyse, het gebruik van de Strawberry SEO tools en het bijhouden van de resultaten. Het proces is cyclisch, dus na het optimaliseren moet er opnieuw een site analyse worden gemaakt en moet er worden gekeken hoe de website verder kan worden geoptimaliseerd.

Aan de slag

1. Voeg uw site toe aan de projecten

In het begin zal Strawberry SEO een wizard openen om u te helpen bij het toevoegen van een project. U zult trefwoorden (voor het controleren van de positie), domeinen van concurrenten (voor het uitvoeren van concurrentieanalyses), website pagina’s (voor het uitvoeren van de SEO controle) en Google Analytics toevoegen.

Voeg uw site toe aan de projecten

2. Gebruik SEO Checklist als uw stappenplan

Nadat de website is toegevoegd krijgt u het Site Dashboard te zien. Het Site Dashboard bevat aanpasbare widgets met gegevens van de verschillende Strawberry SEO tools. Let u vooral op de ‘Doe-het-zelf SEO’ widget, waar u zult zien wat er moet gebeuren om uw website op de best mogelijke manier te promoten. Gebruik de widget als een SEO Checklist: markeer elke taak wanneer deze is gedaan en begin daarna aan de volgende taak.

Gebruik SEO Checklist als uw stappenplan

Positie controle

Controleer hoe uw website het doet bij zoekmachines De top notering in de organische zoekresultaten van Google ontvangen 33% van het verkeer (gebaseerd op een rapport van Chitika). In de Positie controle tool kunt u controleren op welke posities uw website staat bij verschillende zoekmachines. Uw doel is meer bezoekers, dus uw posities moeten zo hoog mogelijk zijn.

1. Vul alle nodige informatie in voor de positie controle:

  1. selecteer zoekmachines (Strawberry SEO zal automatisch uw IP-adres controleren en uw lokale zoekmachine toevoegen aan het positie controle rapport, maar u kunt deze aanpassen als uw bezoekers ergens anders vandaan komen);
  2. stel positie controle in om posities van uw hoofd URL en sociale profielen te vinden;
  3. voeg domeinen van concurrenten toe;
  4. selecteer welke speciale (uitgebreide) resultaten u wilt opnemen in uw rapportages (afbeeldingen, advertenties);
Vul alle nodige informatie in voor de positie controle:

2. Analyseer uw posities

Bekijk het Positie controle (gedetailleerd) rapport om gepositioneerde individuele website pagina’s te vinden. Wanneer uw posities laag zijn moet u beslissen welke pagina’s een hogere positie moeten krijgen en deze optimaliseren.

Analyseer uw posities

Trefwoorden onderzoek

1. Kies de beste trefwoorden voor zoekmachineoptimalisatie

Om SEO het beste toe te passen op uw site, dient u te weten wat de optimale trefwoorden voor de inhoud van uw website zijn, zodat zoekmachines uw site kunnen associëren met hen. Hoe kiest u de beste trefwoorden? Ga naar het eerste rapport genaamd 'Suggesties krijgen' in de Trefwoorden Tool, geef de inhoud van uw site op, bijvoorbeeld 'cheesecake recepten' en verkrijg trefwoord suggesties. Analyseer de lijst en kies de trefwoorden welke het meest met de inhoud van uw site overeenkomen en veel zoekopdrachten en zo min mogelijk concurrentie hebben, zodat u sneller vooruitgang kunt boeken.

2. Beheer uw trefwoorden in het trefwoorden mandje

Sla de trefwoorden op in het Trefwoorden Mandje, groepeer ze met labels voor het gemak (om bijvoorbeeld rapporten te filteren in andere tools). U zult deze trefwoorden gebruiken om de geselecteerde pagina's van uw site te optimaliseren in de SEO Controle.

Beheer uw trefwoorden in het trefwoorden mandje

SEO Controle

1. Selecteer landingspagina's

Selecteer landingspagina's

2. Verkrijg trefwoordspecifiek SEO advies op elke landingspagina

Strawberry SEO zal u voorzien van betrouwbaar SEO advies over optimaliseren van uw website pagina's.

Verkrijg trefwoordspecifiek SEO advies op elke landingspagina

3. Verkrijg algemeen SEO advies over uw site

Voer de 'On-Site SEO' analyse uit en ontdek wat u moet doen om de toegankelijkheid van uw site te verbeteren en maak uw site meer 'zichtbaar' voor zoekmachines.

Verkrijg algemeen SEO advies over uw site

4. Creëer een sitemap als u dat nog niet heeft gedaan

Bij deze stap is het goed om te controleren of u een sitemap heeft voor uw site (het On-Site SEO rapport waarschuwt u wanneer het niet het geval is). Wanneer de sitemap ontbreekt kunt u deze aanmaken met de Sitemap Generatie tool.

Creëer een sitemap als u dat nog niet heeft gedaan

6. Verfijn de inhoud van uw site door de interne link structuur aan te passen

On-site optimalisatie omvat ook de verduidelijking van de inhoud van uw website met behulp van een georganiseerde interne link structuur. Optimaliseer uw website link structuur met de nieuwe 'Interne Links Optimalisatie' tool. Pas het aantal interne links naar uw meest belangrijke pagina's aan om ze een hogere positie te laten behalen in zoekmachines.

Verfijn de inhoud van uw site door de interne link structuur aan te passen

Prestatie Analyse

Volg uw optimalisatie resultaten

Nadat u het grootste deel van de SEO voor uw site heeft gedaan, is het tijd om de resultaten samen te vatten.

  • Zie uw posities stijgen met de Positie Controle tool. Gebruik de 'Vergelijken met vorige resultaten' filter om het verschil te analyseren.

    Zie hoe uw posities stijgen
  • Track of het aantal backlinks is gegroeid met de 'Backlink Kwaliteit Check' en of de kwaliteit van een aantal specifieke belangrijke backlinks wel of niet is veranderd met de 'Backlink Integriteit Tracking' tool.
  • Om daling van uw zoekmachine posities en een Google penalty te voorkomen, kunt u eenvoudig uw site backlinks monitoren met Strawberry SEO en daarmee snel lage kwaliteit links op sporen en te melden aan Google. Gebruik 'Giftige links' in de 'Backlink Kwaliteit Check' tool.
  • In de 'Web Analytics' tool kunt u het aantal bezoekers van uw site, marketingcampagne prestaties en andere belangrijke statistieken inzien.
  • Bekijk het beste van uw concurrenten met behulp van de nieuwe Concurrenten Inzage rapporten. Met deze tool kunt u:
    • altijd geïnformeerd worden over de pagina's van uw site die moeten worden aangepast om uw concurrenten te overtreffen,
    • weten hoe goed uw website het doet in vergelijking met uw concurrenten,
    • analyseer het verkeer van uw concurrenten en schat in hoeveel prospects ze kunnen krijgen over een bepaalde periode.

    Concurrenten Inzage rapporten
  • In de 'Web Buzz monitoren' tool kunt u de Sociale Tracker widget met uw statistieken van sociale netwerken zien.

    Web Buzz monitoren

Rapportage & Aanpassingen

1. Creëer rapporten op schema

Met Strawberry SEO kunt u dit ook allemaal automatisch ingepland volgen. Stel Strawberry SEO in om rapporten automatisch te maken. De meeste tools bevatten een 'Scan planning' optie in het Scan menu.

U kunt Strawberry SEO ook instellen om ingepland een compleet complex rapport te sturen (gebruik hiervoor de Rapporten link bovenaan de gebruikersinterface). Op deze manier weet u altijd wat er aan de hand is met uw website.

Creëer rapporten op schema

2. Interface & Rapport Personalisatie

Om deze rapporten aan te passen met uw logo en kleurschema, open Interface & Rapport Personalisatie in de rechterbovenhoek en gebruik het tabblad 'PDF Rapport Aanpassingen'.

Interface & Rapport Personalisatie

3. White-Label SEO Tools

Als u geïnteresseerd bent in de 100% white-label versie van alle Strawberry SEO diensten, inclusief tools en rapportage, kunt u contact met ons opnemen.

4. Teamwork

Wanneer u in een team werkt, biedt Strawberry SEO samenwerkingsfaciliteiten. Klik op het pictogram in de rechterbovenhoek, selecteer 'Gebruikersbeheer' om een gebruikersgroep toe te voegen. Gebruikers van betaalde producten kunnen andere Strawberry SEO gebruikers toegang verlenen om te werken aan hun sites. U kunt projecten met hen delen en hen te voorzien van verschillende niveaus van toegang (limieten op trefwoorden, scan frequentie en het vermogen om nieuwe projecten te creëren).

Teamwork

En verder?

In het algemeen presteert uw site goed als de Gemiddelde Positie Trend stijgt (de trend widget is verkrijgbaar in het Positie Controle tool dashboard) en als gevolg hiervan het verkeer naar uw site groeit (let op de Web Analytics tool).

En verder?

Wanneer de posities niet veranderen of zelfs dalen, dient u terug te gaan naar Trefwoorden Onderzoek, SEO Controle en Links Verkrijgen om de gekozen trefwoorden te controleren, evenals het aantal en de kwaliteit van de backlinks om te zien wat er moet worden verbeterd.

De SEO cyclus eindigt nooit, maar uw goede werk zal zeker goede resultaten brengen.